Onderwerp: Re: Onzinpraat za nov 06, 2010 11:06 am
Het blijkt dat Nederlandse scholensystemen ook per school erg verschillen. Ik zit dit jaar dus op een nieuwe school en daar is alles weer compleet anders geregeld. Maar de basis die hetzelfde blijft is dat we cijfers krijgen voor overgangstoetsen die aan het eind van het jaar bepalen of we naar het volgende jaar mogen, en vanaf de vierde of de vijfde klas krijgen we tentamens/dossiertoetsen die aan het eind van je schoolcarriere voor een klein deel meetellen voor je examen. En volgens mij is dat het wel (?).
@Kirsty: Ik wil ook wel weg uit de hal, maar dan moet Dyvon even meewerken. Hij was gisteren nog online, maar hij heeft geen reactie geplaatst, ik weet niet waarom. Misschien had hij weinig tijd ofzo, maar ik zit nu dus op hem te wachten. Wij zijn de enigen die daar nog zijn. Sarah moet nog binnenkomen maar dat doe ik liever als Nikki en Dyvon al weg zijn.
Scott
Aantal berichten : 16 Registratiedatum : 25-10-10
Onderwerp: Re: Onzinpraat za nov 06, 2010 11:53 am
Ik zit dit jaar ook op een nieuwe school en ja, in België verschilt het ook maar ik heb het verschil al door. Dit jaar zit ik op een Katholieke school en vorig jaar op een Staatsschool! Dus dat is het verschil denk ik... Het systeem van de examens blijft ook overal hetzelfde.
+Dat ken ik! Ik heb hetzelfde probleem alleen moet David eventjes online komen!
Nikki
Aantal berichten : 20 Registratiedatum : 25-10-10
Onderwerp: Re: Onzinpraat za nov 06, 2010 12:04 pm
Oh wow, een katholieke school? Eh.. nou ja, ik mag niks zeggen, want ik heb ook op een katholieke basisschool gezeten en m'n vorige middelbare school was officieel ook katholiek, alleen was daar niks van te merken behalve een enorm kruis in de hal. Maar ben je zelf ook katholiek of..?
Scott
Onderwerp: Re: Onzinpraat za nov 06, 2010 12:32 pm
Nee, het is gewoon de richting die ik wilde doen(Grafische Media) geven ze niet in de gewone normale scholen en dat gaven ze wel op die school en tja, die's katholiek. Ik heb tot nu toe altijd op een Staatsschool gezeten.+ Bij ons hangt in elk lokaal een kruis en in de refter hangt ook een enorm kruis. Het enige wat tegenvalt is dat de les Godsdienst veel saaier is op een katholieke school of ligt het nu gewoon aan die man? +nee, ik ben niet gelovig -Atheïst of hoe noemt het?-
Kirsty
Aantal berichten : 61 Registratiedatum : 24-10-10
Onderwerp: Re: Onzinpraat za nov 06, 2010 2:26 pm
Ik ben ook niet gelovig, maar zit wel op een christelijke school. Het enige verschil is naar mijn idee dat er godsdienst wordt gegeven, meer merk je er eigenlijk niet aan xD
Ik snap jullie probleem in het rs ook. Ik heb dat gelukkig niet ^^, alhoewel er nu ook niet echt veel gereageerd wordt xD
Scott
Onderwerp: Re: Onzinpraat za nov 06, 2010 4:36 pm
@Kirsty: een christelijke of een katholieke school is hetzelfde+ Op een Staatsschool-zo noemt het bij ons, zo die dingetjes die allemaal beginnen met 'Koninklijk Atheneum (en dan een plaats)- wordt hier Islam, Katholieke Godsdienst, Christelijk Orthodoxe Godsdienst(op aanvraag van Orthodoxe ouders/leerlingen), Zedenleer en nog wat stuff gegeven en op een katholieke alleen Katholieke Godsdienst.
Echt he? Ik vind ook dat het hier dood is...
Kirsty
Onderwerp: Re: Onzinpraat zo nov 07, 2010 10:47 am
Oke, bedankt =)
Dan merk je wel weer hoeveel ik me intereseer in godsdienst xD Tegenwoordig lijkt het bij ons meer op filosofie, dan op godsdienst. En gaat het dus over filosofen, mening vragen en ethiek. Vind ik niet erg, want ik heb filo, maar de meeste in mijn klas niet ^^
Axana
Aantal berichten : 38 Registratiedatum : 24-10-10
Onderwerp: Re: Onzinpraat zo nov 07, 2010 2:48 pm
Ah, bij ons was dat in het 1e en 2e jaar -toen ik nog op een niet-katholieke school zat- Toen hebben we zelfs het maar 1les-wel, 4lessen op 2jaar tijd- over God gehad. Nu elke les ofzo? Da's echt irri ofzo?
Chase
Aantal berichten : 40 Registratiedatum : 27-10-10
Onderwerp: Re: Onzinpraat do nov 11, 2010 5:22 pm
De Godsdienst die ik krijg is gewoon moeilijk. Beter gezegd, die gast waarvan ik het krijg DOET moeilijk.
Axana
Onderwerp: Re: Onzinpraat do nov 11, 2010 5:23 pm
Chase schreef:
De Godsdienst die ik krijg is gewoon moeilijk. Beter gezegd, die gast waarvan ik het krijg DOET moeilijk.
Vertel, ik heb er ervaring mee!
Sarah Admin
Aantal berichten : 38 Registratiedatum : 22-10-10
Onderwerp: Re: Onzinpraat za nov 13, 2010 12:20 am
Ben ik even blij dat ik geen Godsdienst meer heb, dat waren nog eens nuttelose uurtjes :') (Maar wel een hippe leraar, hum)
Axana
Onderwerp: Re: Onzinpraat za nov 13, 2010 12:22 pm
Dat snap ik!
Nikki
Aantal berichten : 20 Registratiedatum : 25-10-10
Onderwerp: Re: Onzinpraat zo nov 21, 2010 12:03 am
AAH! Sorry, het was me iets te stil hier :')
Kirsty
Onderwerp: Re: Onzinpraat zo nov 21, 2010 12:00 pm
xD
Axana
Onderwerp: Re: Onzinpraat zo nov 21, 2010 2:17 pm
Ik geraak er ook gefrustreerd van hoe stil het hier is!
Kirsty
Onderwerp: Re: Onzinpraat zo nov 21, 2010 5:46 pm
Ja sorry mensen ik was vorige week ff druk met school enzo,
duss van daar, maar ik ben weer helemaal terug van weggeweest en vind het inderdaad wel errug stil hiero ja, xD
Axana
Onderwerp: Re: Onzinpraat zo nov 21, 2010 8:20 pm
Ik heb het echt fxcking druk met alles zowat! Maar ik heb ook nog is iets gepost!
Sarah Admin
Aantal berichten : 38 Registratiedatum : 22-10-10
Onderwerp: Re: Onzinpraat ma nov 22, 2010 12:11 pm
Okay, ik leg het tempo voor mezelf ook wel wat hoger. Geef veel te snel op als ik even niks kan verzinnen om te typen, I apologize.
Axana
Onderwerp: Re: Onzinpraat di nov 23, 2010 7:20 pm
Bij mij gaat het niet beteren, binnekort examens en dan beginnen ze nu ook nog met zeefdruk(=heel blad leren voor da machine op te starten ect.)! Maar ik ga een poging doen!
Kirsty
Onderwerp: Re: Onzinpraat wo nov 24, 2010 6:13 pm
Ik ga meedoen met een uitwisseling naar duitsland ^^ En ik ga uitwisselen met ene Julia xD Wat me ook opviel, was dat er een Elena meedoet. Nog nooit van de naam gehoord tot dit forum, en nu kom ik het al voor een tweede keer tegen xD
Sorry, dit was even echt onzinnig, maar had gewoon even zin om het te melden ^^
Axana
Onderwerp: Re: Onzinpraat wo nov 24, 2010 7:09 pm
Veel plezier daarzo, als ik in het 6e middelbaar zit gaan we ofwel naar Polen ofwel naar Barcelona heb ik horen zeggen-ik hoop op Polen want ik heb een tante die uit Polen komt, kan ze me Pools leren-
Kirsty
Onderwerp: Re: Onzinpraat do nov 25, 2010 9:37 am
Gaaaaaf,.... Maar jij gaat op uitwisseling met iemand uit een land, waar je geen les in krijgt ?¿?
Ze komt overigens in februari pas hier en ik ga in April pas daarheen, dus dat duurt allemaal nog wel ffies, Ik had gisteren de naam en het e-mail adres gekregen, dus ik moet haar maar eens gaan e-mailen ofzo xD
Axana
Onderwerp: Re: Onzinpraat do nov 25, 2010 7:36 pm
Het is een uitstap, geen uitwisseling denk ik. Maar ik zal dat wel zien als ik in het 6e zit -dat is nog 3jaar-
Ja dat is wel het beste, bij een vriendin van me komt elke zomer een meisje langs uit Wit-Rusland.
Kirsty
Onderwerp: Re: Onzinpraat ma nov 29, 2010 3:18 pm
Het is hier doooooooooooooooooooood =(
Axana
Onderwerp: Re: Onzinpraat do dec 02, 2010 3:54 pm
Echt he, ik vind da ook-ik zit in de les en het is hier saai en stil- Oh er ligt hier sneeuw, nog ergens? +zijner buij nog ieamand op school sneeuwgevechten? xd